-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:10384 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

چه كنم نماز صبحم قضا نشود؟

نماز پس از اصول دين از اهم واجبات و اولين ركن از اركان پنج گانهء شريعت (نماز, زكات , روزه , حج و جهاد) و عمود دين است . قرآن آن را بازدارندهء بندگان از كار زشت و ناپسند,(1) كفارهء گناهان (2) و وسيلهء دست يابي به حوائج (3) توصيف نموده است .

شارع مقدس اسلام به قدري به نماز اهميت داده كه در هر حال حتي در حال احتضار آن را بر بندگان واجب كرده است . اين نشان دهندهء تأثير و نقش نماز در تأمين سعادت انسان است . از نظر اولياي دين همان گونه كه نماز اهميت دارد, اقامهء آن در اوّل وقت از ارزش فراوان برخوردار است , تا حدي كه اگر كسي وقت نماز را رعايت نكند, مثل كسي است كه نماز نمي خواند. رسول خدا6 .(4)

بنابراين لازم است انسان نمازها خصوصاً نماز صبح را در اوّل وقت بخواند. براي اين كه به اين كار موفق شويد,بهتر است چند چيز رعايت شود: 1 از خداوند كمك بخواهيد. چه خوب است كه در اين كار از خود نماز استعانت بجوييد. دو ركعت نماز بخوانيد و بعد از نماز, با خلوص نيت از ذات اقدس احديث بخواهيد شما را براي درك فضيلت اوّل وقت نماز صبح ياري كند.

2 اراده كنيد و مصمم باشيد كه هميشه اول صبح بيدار شويد. سحر خيزي هم براي دنيا و هم براي آخرت مفيداست , چنان كه گفته اند: سحر خيز باشد تا كام رواباشي . اگر خودت بخواهي و جدي تصميم بگيري , مطمئن باش به طور حتم موفق خواهي شد, چون با توجه به قدرت اراده , در فرهنگ انسان هاي تيزهوش مفهوم ندارد.

3 شب ها زود بخواب تا زود بيدار شدن برايت بر اثر كم خوابي مشكل نباشد.

4 چندين روز پشت سر هم به هر ترتيب شده موقع اذان صبح بيدار شويد. پس از حدود يك ماه ادامهء اين كار(زود بيدار شدن ) براي شما عادي و آسان خواهد شد.

5 شام كم ميل كنيد.

6 براي زود بيدار شدن منظم از ساعت استفاده كنيد. اميدواريم خداوند شما را كه در اوّل جواني به فكر معنويت هستيد و اين خود بسيار مايهء اميد و خوشحالي است , موفق نموده و از صالحان قرار دهد.

(پـاورقي 1.عنكبوت (29 آيه 45

(پـاورقي 2.هود (11 آيهء 114

(پـاورقي 3.بقره (2 آيه 153

(پـاورقي 4.وسائل الشيعه , ج 2 ص 81 حديث 4645ـ 13

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.